Avokádo je bohatým zdrojem minerálních látek draslíku, mědi, magnezia, fosforu a vitaminy C, E, K, H, B3 a B5( kyseliny pantothenové).

Dužina obsahuje kyselinu olejovou, palmitovou a linolovou, což jsou kvalitní tuky.

Avokádo je dobrým zdrojem mononenasycených tuků ( MUFA ), tedy dobrých tuků, které pomáhají. Studie ukazují, že jídelníček obsahující potraviny s vysokým podílem MUFA zlepšují krevní tlak a snižují hladinu cholesterolu. To snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění. Více o správných tucích si můžete přečíst v knize: Jídlo na prvním místě.

Mezi další dobré zdroje mononenasycených tuků patří olivy a olivový olej, lískové ořechy nebo makadamové ořechy.

Avokádová pomazánka

Avokádo lze zařadit do jídelníčků na mnoho způsobů, jedním z nejjednodušších je avokádová pomazánka.

Budete potřebovat

  • 1 avokádo
  • 4-5 kapek šťávy z limetky
  • 1 menší cibule
  • 1 stroužek česneku
  • mletý černý pepř
  • olivový olej
  • 1 menší rajče

Postup na avokádovou pomazánku

Avokádo překrojíme na polovinu, odstraníme pecku, lžící vybereme dužinu, kterou v míse rozmačkáme vidličkou.

Připravíme si na jemno si nakrájenou cibuli a rajče.

Do rozmačkaného avokáda přidáme limetkovou šťávu, na jemno pokrájenou cibuli, česnek, čerstvě mletý černý pepř a několik kapek olivového oleje. Nakonec vmícháme nadrobno nakrájené rajče a natíráme na čerstvou bagetu.

Podívejte se také na recept: