7844912928_ed39d77090_z

Po sacharidech se přeci tloustne, proč tedy jíst sacharidy? Sacharidy potřebuje Váš mozek a svaly. Jsou  palivem.

Naše tělo je napájeno glukózou. Což je přírodní cukr, který vzniká přeměnou škrobů na cukr v zažívacím ústrojí.

Ale pozor, to neznamená, že každý cukr je dobrý, naopak ! Vybírejte pečlivě a volte pouze zdravé sacharidy.

Přírodní a nezpracované – například hnědá rýže Vám dodá dávku sacharidů a zároveň velkou porci potřebné vlákniny.

Potraviny s nízkým glykemickým indexem – potraviny, které výrazně nezvyšují hladinu cukru v krvi. Do této kategorie patří:

  • zelená listová zelenina
  • fazole
  • ječmen, rýže
  • ovoce

Vyřaďte z jídelníčku potraviny s vysokým glykemickým indexem jako jsou slazené limonády, bílé pečivo a různé sladkosti.

Tipy na vhodné náhražky

Je tedy vhodné z jídelníčku vyřadit bílé pšeničné pečivo, které zvedá hladinu krevního cukru a nahradit ho žitným a celozrným pečivem.

Snídaňové cereálie jsou většinou velmi přeslazené a zdraví nevhodné, nahraďte je ovesnými vločkami nebo domácím müsli.

Kdy si dopřát sacharidy

Mozek potřebuje denně 120 gramů glukózy pro svoje fungování. Pro dobré nastartování dne a pro váš mozek, dopřejte si přísun vhodných sacharidů ráno ke snídani, co třeba domácí müsli s nakrájeným ovocem …

 

foto: Carl Black (CC)